Skip to content

Har du brug for hjælp?

Vi sidder klar ved telefonen 44 45 44 34
Energidrift

Ofte stillede spørgsmål

Her ses et udpluk af vores FAQ, klik på knappen herunder for at se alle

Hvorfor er der nogle gange lang svartid på kundeservicemail og telefon?

Vi får ofte mange henvendelser ifm. fakturaudsendelse omkring d. 20.-25. i måneden og derfor kan der godt være ventetid på svar på både mail og telefonkøen i disse dage.

Vi mander særligt op i vores kundeservice i disse dage og gør os umage med at få ringet tilbage samme dag hvis man ikke kommer igennem på telefonen, samt forsøger at få svaret på mails inden for 48 timer i hverdagene.

Et godt råd kan være at ringe om eftermiddagen, hvor der typisk er mindre pres på kundeservice telefonen

Mit estimerede forbrug er helt forkert, hvad gør jeg?

Hvis dit estimerede forbrug er sat enten meget for højt eller lavt, så skriver du blot til: kundeservice@energidrift.dk eller ringer på 44454434 og fortæller os hvad du mener det estimerede forbrug ca. skal være. Vi forbeholder os ret til at beslutte det estimerede forbrug, hvis det foreslåede estimerede forbrug ikke er realistisk.

I langt de fleste tilfælde får vi overført det estimerede forbrug fra Energinet (baseret på et tidligere faktisk forbrug på adressen). Får vi ikke det estimerede forbrug overført, spørger vi typisk kunden selv eller estimerer ud fra boligens størrelse og antal værelser på BBR, samt om der er registeret el-varme på adressen.

Fast eller Variabel pris?

Fastpris er godt for dig, der gerne vil have tryghed for uventede prisstigninger. Vi justerer prisen i starten af hvert kvartal og du kan altid følge med her på siden hvad prisen er.

Variabel pris er for dig der altid vil have den aktuelt billigste pris. Prisen opgøres pr. dag og kan variere meget.

Kort opsummeret:

Fastpris: Energidrift tager risikoen

Variabel pris: Du tager risikoen

Hvad vil det sige at betale aconto?

Aconto betyder at du betaler forud for enten en måned eller for et kvartal.

Energidrift har acontobetaling, præcis som de fleste andre el-leverandører.

Forudbetalingen beregnes ud fra dit estimerede forbrug for den givne periode. I langt de fleste tilfælde får vi overført det estimerede forbrug fra Energinet (Baseret på et tidligere faktisk forbrug på adressen). Får vi ikke det estimerede forbrug overført, spørger vi typisk kunden selv eller estimerer ud fra boligens størrelse og antal værelser på BBR, samt om der er registeret el-varme på adressen.

På regning nr. 2(kvartalsafregning) eller 3(månedsafregning) modregner vi selvfølgelig dit faktiske forbrug, så du hele tiden betaler præcis det du bruger i strøm. Hverken mere eller mindre.

Energidrift

Ofte stillede spørgsmål

Her ses et udpluk af vores FAQ, klik på knappen her under for at se alle

Hvorfor er der nogle gange lang svartid på kundeservicemail og telefon?

Vi får ofte mange henvendelser ifm fakturaudsendelse omkring d. 20-25 i måneden og derfor kan der godt være ventetid på svar på både mail og i telefonkøen i disse dag.

Vi mander særligt op i vores kundeservice i disse dage og gør os umange med at få ringet tilbage samme dag hvis man ikke kommer igennem på telefonen, samt forsøger at få svaret på mails inden for 48 timer i hverdagene.

Et godt råd kan være at ringe om eftermiddagen, hvor der typisk er mindre pres på kundeservice telefonen

Mit estimerede forbrug er helt forkert, hvad gør jeg?

Hvis dit estimerede forbrug er sat enten meget for højt eller lavt, så skriver du blot til kundeservice@energidrift.dk eller ringe på 44454434 og fortæller os hvad du mener det estimerede forbrug ca skal være. Vi forbeholder os ret til at beslutte det estimerede forbrug, hvis det foreslåede estimerede forbrug ikke er realistisk.

I langt de fleste tilfælde får vi overført det estimerede forbrug fra Energinet (er baseret på et tidligere faktisk forbrug på adressen). Får vi ikke det estimerede forbrug overført, spørger vi typisk kunden selv eller estimere ud fra boligens størrelse og antal værelser på BBR, samt om der er registeret el-varme på adressen.

Fast eller Variabel pris?

Fastpris er godt for dig, der gerne vil have tryghed for uventede prisstigninger. Vi justere prisen hvert i starten af hvert kvartal og du kan altid følge med her på siden hvad prisen er

Variabel pris er for dig der altid vil have den aktuelt billigste pris. Prisen opgøres pr. dag og kan variere meget.

Kort opsummeret:

Fastpris: Energidrft tager risikoen for varierende pris

Variabel pris: Du tager selv risikoen for varierende pris

Hvad vil det sige at betale aconto?

Aconto betyder at du betaler forud for enter en måned eller for et kvartal.
Energidrift har acontobetaling, præcis som de fleste andre el-leverandører.
Forudbetalingen beregnes ud fra dit estimeret forbrug for den given periode. I langt de fleste tilfælde får vi overført det estimerede forbrug fra Energinet (er baseret på et tidligere faktisk forbrug på adressen). Får vi ikke det estimerede forbrug overført, spørger vi typisk kunden selv eller estimere ud fra boligens størrelse og antal værelser på BBR, samt om der er registeret el-varme på adressen.

På regning nr. 2(Kvartalsafregning) eller 3(månedsafregning) modregner vi selvfølgelig dit faktisk forbrug, så du hele tiden betaler præcis det du bruger i strøm. Hverken mere eller mindre.

Kontakt os

Skulle du have nogen spørgsmål?

Du kan kontakte os alle hverdage, enten på mail kundeservice@energidrift.dk eller på telefon 44 45 44 34

Åbningstider: alle dage fra kl. 09.00-15.00

Telefontider: alle dage fra kl. 10.00 – 13.00

Hvis du ønsker at bliver ringet op uden for telefontiden, skal du blot udfylde kontaktformularen herunder og du vil blive kontaktet hurtigst muligt.

bestil strøm. bestille strøm. strøm.
Kontakt os

Skulle du have nogen spørgsmål?

Du kan kontakte os alle hverdage, enten på mail kundeservice@energidrift.dk eller på telefon 44 45 44 34

Åbningstid:
Hverdage: 09-15
Fredag: 9-14

Eller du kan udfylde vores formular herunder og få svar på mail eller telefon.

bestil strøm. bestille strøm. strøm.
Seneste nyt

Fra Energidrift