Har du brug for hjælp?

Ofte stillede spørgsmål
Her ses et udpluk af vores FAQ, klik på knappen herunder for at se alle
Hvis dit estimerede forbrug er sat enten for højt eller for lavt, er du velkommen til at kontakte kundeservice på kundeservice@energidrift.dk eller ringer på 44454434 Her kan du oplyse, hvad du mener dit estimerede forbrug bør være, vi forbeholder os dog retten til at fastholde det opgivede aconto.
I langt de fleste tilfælde får vi overført det estimerede forbrug fra Energinet (som er baseret på et tidligere faktisk forbrug på adressen). Får vi ikke det estimerede forbrug overført, spørger vi typisk kunden selv eller estimerer ud fra boligens størrelse og antal værelser på BBR, samt om der er registeret el-varme på adressen.
Fastprisaftale.
En fastprisaftale betyder, at prisen pr. kWh er låst for et kvartal ad gangen. Dette giver forudsigelighed i eludgifterne, da prisen ikke påvirkes af udsving på elmarkedet.
Fordele:
- Stabil og forudsigelig pris
- Beskytter forbrugeren mod prisstigninger.
- Lettere at budgettere
Ulemper:
- Kan være dyrere end variable aftaler, hvis elprisen falder
Variabel prisaftale.
En variabel prisaftale betyder, at prisen pr. kWh følger markedets udvikling og kan ændre sig dagligt.
Fordele:
- Mulighed for lavere priser, hvis elmarkedet falder
- Gennemsigtighed i prissætningen
- Mulighed for potentielt lavere priser, med mulighed for at skifte til fastpris ved prisstigninger i elmarkedet.
Ulemper:
- Uforudsigelige eludgifter
- Risiko for høje priser i perioder med høj efterspørgsel
Vores kunders favorit er pt. fastprisaftaler.
Aconto betyder at du betaler forud for enten en måned eller for et kvartal.
Energidrift har acontobetaling, præcis som de fleste andre el-leverandører.
Forudbetalingen beregnes ud fra dit estimerede forbrug for den givne periode. I langt de fleste tilfælde får vi overført det estimerede forbrug fra Energinet (Baseret på et tidligere faktisk forbrug på adressen). Får vi ikke det estimerede forbrug overført, spørger vi typisk kunden selv eller estimerer ud fra boligens størrelse og antal værelser på BBR, samt om der er registeret el-varme på adressen.
På regning nr. 2(kvartalsafregning) eller 3(månedsafregning) modregner vi selvfølgelig dit faktiske forbrug, så du hele tiden betaler præcis det du bruger i strøm. Hverken mere eller mindre.
Skulle du have nogen spørgsmål??
Du kan kontakte os alle hverdage, enten på mail kundeservice@energidrift.dk eller på telefon 44 45 44 34.
Åbningstider:
Mandag – Torsdag fra kl. 10.00 – 15.00
Fredag fra kl. 10.00 – 14.00
Hvis du ønsker at bliver ringet op uden for telefontiden, skal du blot udfylde kontaktformularen herunder og du vil blive kontaktet hurtigst muligt.